Monday, May 12, 2008

Menghilang ke Langkawi..

Pemandangan menarik di Langkawi

Pekabar teman teman semua..hehe aku baru balik menghilangkan diri ke Pulau Langkawi, rasa taknak balik jer, nak tinggal terozz kat Langkawi pun best, tapi bila mengenangkan kerja terpaksalah aku balik juga ke KL ni.. Dah lama tak merehatkan diri ke pulau pulau rasa seronok sangat dan hilang sekejap segala masaalah masaalah di KL ni.

Aku naik bas malam ke Aloq Staq, ada satu kejadian yang aku nak kongsi bersama dengan korang supaya korang tak buat macamana sorang penumpang ni buat kat dalam bas tu. Aku plan lepas naik bas tu aku ingat nak tidurlah sampai ke Alor Setar tapi malang sungguhlah.. Ada sorang mamat ni aku pun tak taulah nak kata apa... Korang percaya tak start dari naik bas sampai ke Aloq Staq dia boleh duk muntah sepanjang perjalanan, seat dia kat belakang aku jer, terpaksalah aku duk dengaq dia muntah uwek uwwek uwek...mengalah macam pompuan mengandunglah, morning sickness pun tak camtu..pelik sungguh mamat ni. Aku ingat dia ni mabuk naik bas kot, takpun mambang mabuk minum brandy, teruk sungguh orang mabuk lautpun tak camtu weii..

Aku ingat dan minta minta dia turun kat Butterworth jer.. so bolehlah aku tidur sekejap, rupanya dia pun turun Alor Setar juga, terpaksalah aku tadah telinga jer. Sampai Alor setar pagi aku pulak naik pening tak cukup tidur, lepas pekena teh ngan roti canai kat Alor Setar terus cari teksi pi Kuala Kedah. Sampai Kuala Kedah naik ferry pulak lebih kurang sejam lebih, dapatlah aku tidur sekejap barulah aku sampai ke Pulau yang terkenal dengan Sumpahan Mahsuri tu.

Tapi cuaca tak berapa bagus sangat kedatangan aku kali ni, sampai kat pulau tu hujanlah pulak yang menyambut ketibaan aku, apa apa pun cari kereta sewa dulu, senang nak bergerak nanti, pi check in hotel pastu start merondalah aku satu pulau dengan kereta, banyak juga perubahan yang aku lihat setelah lama aku tak ke Langkawi. Pastu duk rehat jelah kat dalam bilik. Ingatkan nak naik cable car lihat pemandangan dari atas gunung tu tapi sebab cuaca tak berapa elok.. so lupakan jeLa. Tapi tak kisahlah kedatangan akupun untuk berehat jer.

2 hari di Langkawi sampailah masanya untuk aku bergerak pulang, nak balik juga ditemani hujan lagi, ni yang buat aku sedih nak tinggalkan Langkawi ni.

Selamat tinggal Mahsuri, nanti abang akan datang lagi...

Jie said...

oooo..g cuti dendiam..

lama dah g langkawi ..thn 2003.

Anonymous said...

knapa bila hujan jer awk sedih sipunat...ujan lah best...sejuk jer.....

Fizza said...

ujan kekadang...buat kita rasa gembira dan kekadang buat kita rasa sedih sgt..ujan yang mewakili hati kita untuk mencerita kan sesuatu

Sipunat said...

YeLa..sedih sebab aku nak tinggalkan mahsuri yg tgh hujan tu.. bila sedih kan hujan, so bila hujan mestilah sedih...huahuahua