Monday, May 5, 2008

Merokok dan Perokok

Cockroach Cancer


Sipunat bercerita..



Apa bezanya ye merokok dan perokok.. Merokok adalah perbuatan yang membahayakan kesihatan dan perokok juga membahayakan kesihatan mereka dan orang orang disekeliling mereka juga. Aku juga merokok dan perokok walaupun cuba cuba nak berhenti tapi arrhg.. susahnya so terpaksalah teruskan juga tabiat yang orang pompuan tak suka ni..

Kalau dikumpulkan duit yang aku belikan rokok sejak dulu aku rasa dah boleh buat rumah bungalow kat tepi pantai. Tapi aku tetap dalam proses mencuba juga sebab sekarang ni harga rokok dah nak sama macam harga beras. Kan lebih baik kalau beli beras dari rokok dapat juga makan ramai ramai sampai kenyang..

Harga rokok dahlah mahal, aku cukup bengang kalau ada member member buat muka selamba berok pow rokok aku. Bukan apa dahlah rokok mahal dia selamba jer macam tak rasa bersalah pow rokok kawan.. Nak hisap rokok tapi tak tau nak beli, datang datang jer 'rokok sebatang Jon'... dengan muka selamba berok jer. Tak bagi nanti kawan, kang merajuk lak kata aku berkira sangat. Tapi hari hari asyik nak payung rokok kat dia jer mana tahan beb..Toke balakpun merungut jugak.

So nasihat aku kepada mereka yang belum merokok tu lebih baik jangan merokok, takde ape yang bestnya, menghabiskan duit dan merosakkan kesihatan korang jer.. Lebih baik korang simpan duit kat ASB ke, ASN ke ada juga faedahnya Mak Ngah. Lagi satu aku tengok sekarang yang pompuan pun dah banyak yang merokok tapi tak kisahlah diaorang nak hisap apapun bukan dia mintak duit aku..betul tak?

Kepada adik adik tu KATAKAN TAK NAK PADA ROKOK. Hidup lebih sihat tanpa rokok.

2 comments:

Fizza said...

Betul sipunat..rokok membahayakan kesihatan..tapi tapi aku lebih rela pakwe aku hisap rokok dari hisap dadah..isap la puas puas...

Anonymous said...

Eeee... tak nak la isap dadah.. saya nak isap nenen jer..hehe